Symposium en presentatie Jaarboek – 47

Op zaterdag 21 oktober 2017 organiseert de vereniging in de aula van het Zwincollege in Oostburg een symposium dat handelt over kunst in de openbare ruimte in de gemeente Sluis: over de variatie aan beelden, de mogelijkheden om beelden te plaatsen en het gemeentelijk beleid. Kortom heemkunde pur sang.

Het symposium gaat vooraf aan de presentatie van het boek Beelden in Beeld West-Zeeuws-Vlaanderen. Dit boek verschijnt mede als nummer 45 in de Bijdragen tot de geschiedenis van West-Zeeuws-Vlaanderen. De auteurs zijn historicus André Bauwens en erfgoeddeskundige Estelle Slegers Helsen, de foto’s zijn van de jonge fotografe Evita Hinneman. Na afloop van het symposium kunnen de leden het boek ter plekke afhalen en laten signeren. De presentatie gedurende de middag is in handen van Estelle Slegers Helsen.

Het programma:
13.30 uur: ontvangst.
14.00 uur: welkomstwoord door de voorzitter van de vereniging.
14.05 uur: lezing Jaap Clement, Beeld of geen beeld.
14.30 uur: lezing Alexandra Landré, Ooggetuigen.
15.00 uur: pauze
15.30 uur: lezing Willem van Vliet, Kunstbeleid in theorie en praktijk. Over overheid en burgerinitiatief in de gemeente Sluis.
15.55 uur: gelegenheid tot vragen stellen en discussie.
16.20 uur: presentatie boek en website Beelden in Beeld.
16.25 uur: Uitreiking eerste exemplaar.
16.30 uur: receptie en gelegenheid tot het afhalen van het boek.
17.30 uur: sluiting.

Indien u het symposium en de presentatie van het boek wilt bijwonen dient u zich, vanwege het beperkt aantal plaatsen, voor 1 oktober 2017 aan te melden bij André Bauwens, Hanzestraat 1, 4527 GH Aardenburg, 0117 492503, bauwensar@zeelandnet.nl Aanmelden kan zowel schriftelijk, telefonisch (na 19.30 uur) of per e-mail.

Dit bericht is geplaatst in Algemeen, Boeken. Bookmark de permalink.