Stemmen uit de loopgraven

In een bijna sacrale setting met elementen, beelden en geluiden uit de Eerste Wereldoorlog verhalen Lizet van Beek en John Nuyten over de geschiedenissen van 12 jongemannen die in de loopgraven hun zielenroerselen in poëzie aan het papier toevertrouwden. John Nuyten zette die twaalf teksten op muziek en verzamelde de verhalen van deze 12 jonge mensen.
Waar kwamen ze vandaan? Hoe raakten ze in deze oorlog verzeild? Hoe liep het met hen af?
Ieder persoon zijn eigen verhaal, ieder persoon zijn eigen lied.
De warme vaak gedragen stem van Lizet van Beek geeft de teksten de liefde en emotie die ze verdienen. John Nuyten heeft de liederen voorzien van een haast ‘orkestrale’ gitaarbegeleiding met kenmerken van klassieke en folk muziek.
Dit in een decor waar 12 jonge mensen als manshoge portretten meekijken naar wat er 100 jaar later is gedaan met hetgeen zij in de loopgraven aan papier toevertrouwden.
Een indringende voorstelling met de melancholie van een glimlach.
Lizet van Beek: Zang, verhalen
John Nuyten: Zang, verhalen
Beide artiesten hebben een lange staat van dienst op diverse nationale en internationale podia.

Datum: Zondag 18 November 2018
Aanvang : 15.00 uur | Inloop 14.30 uur
Locatie: Inhetherenhuis, Sassenstraat 3, Aardenburg
Entree € 17 (aan de zaal) of € 15 bij vooruitbetaling op rekeningnummer NL34 RABO 0178082325 t.n.v. Stichting het Inktpotgenootschap.
Voor verdere informatie en aanmelding info@inktpotgenootschap.nl, fb of tel. +31 (0)117-493583.
Het project is ook te volgen op www.loopgraaf.eu.

Dit bericht is geplaatst in Algemeen, Concerten, toneel. Bookmark de permalink.