Excursie Leuven

03 PH_Bel_13Leuven03

Op donderdag 23 augustus 2018 en donderdag 30 augustus 2018 organiseert de vereniging een excursie naar Leuven, de hoofdstad van de provincie Vlaams-Brabant.
Leuven, de eeuwenoude universiteitsstad, is beperkt in omvang, maar groots in bezienswaardigheden. Een ideale stad om te voet beroemde gebouwen, gezellige pleinen, groene stadsoases en verborgen pareltjes te ontdekken.
Na de gebruikelijke kop koffie na aankomst maken we dan ook een stadwandeling van circa anderhalf uur om een indruk te krijgen van wat Leuven te bieden heeft. Daarna is het tijd voor een warme maaltijd.
In de namiddag brengen we een bezoek aan M-Museum Leuven. In dit museum staan oude en actuele kunstwerken niet alleen samen, ze versterken zelfs elkaar. Dat is ook aan de buitenkant te zien, want het indrukwekkende museumgebouw van de hand van de Belgische toparchitect Stéphane Beel, is een verrassend samenspel van historische panden en moderne architectuur.
Met het toegangskaartje voor het M-Museum kan ook de schatkamer van de Sint-Pieterskerk bezocht worden. In de schatkamer vindt je ‘Het Laatste Avondmaal’ van Dirk Bouts, het laatste schilderij van een Vlaamse Primitief dat nog op de plaats hangt waarvoor het gemaakt is. Vervolgens kan eenieder op of rond de Grote Markt een terrasje pakken of gewoon wat rondkijken. Om 17.30 uur keren we huiswaarts.

Het programma
7.45 uur: vertrek Oostburg, Torenweidelaan.
9.45 uur: aankomst in Leuven.
10.00 uur: koffiedrinken.
10.30 uur: stadswandeling.
12.15 uur: middagmaal in restaurant Mykene.
14.15 uur: bezoek M-Museum.
15.45 uur: bezoek Sint-Pieterskerk met schatkamer.
16.30 uur: tijd voor een terrasje.
17.15 uur: vertrek naar de bus.
17.30 uur: vertrek naar Oostburg.
19.30 uur: aankomst in Oostburg.

De kosten voor deze interessante excursie bedragen  69,-. Daarin is inbegrepen de kosten van de busreis, het entreegeld, de gids, de koffie, de warme maaltijd inclusief één drankje. Wie meer consumpties wenst dient die zelf te betalen.

Aanmelden
U kunt zich telefonisch (na 19.30 uur) dan wel per e-mail aanmelden voor 2 juli 2018 bij André Bauwens, Hanzestraat 1, 4527 GH Aardenburg, tel: 0117 492503, e-mail: bauwensar@zeelandnet.nl onder vermelding van uw volledige naam en adres en het aantal deelnemers. Bovendien dient u voor de genoemde datum het verschuldigde bedrag over te maken op rekeningnr. NL30INGB0002144926 ten name van Penningmeester Heemkundige Kring, Waterhoekseweg 1, 4524 KV Sluis, onder vermelding van: excursie Leuven.
Alleen wanneer u aan beide voorwaarden hebt voldaan, wordt u als deelnemer geregistreerd. Registratie vindt plaats in volgorde van aanmelding en betaling. Bij overtekening wordt het gestorte bedrag volledig terugbetaald. Bij afmelding wordt, indien er een vervangende deelnemer is, de volledige reissom minus Ä 5 administratiekosten teruggestort. Is er geen vervanger dan wordt de helft van het voldane bedrag terugbetaald.

Privacy
Tijdens de excursie kunnen er foto’s worden gemaakt voor plaatsing op de website van de vereniging. Hebt u hiertegen bezwaar laat het ons tevoren weten.

Dit bericht is geplaatst in Algemeen, Excursies. Bookmark de permalink.